Szukanie pracy. Jak dotrzeć do najlepszych ogłoszeń?

Znalezienie pracy na studiach jest dużo łatwiejsze, niż znalezienie stałej posady po zakończeniu edukacji, mając przysłowiowy „papier” w ręku. Dlaczego? Powodów jest kilka. Po pierwsze pracodawcom bardziej opłaca się zatrudnić studentów, ponieważ nie muszą odprowadzać za nich składek do ZUS-u. Poza tym, warto podkreślić, że znalezienie pracy po studiach jest o tyle ciężkie, że absolwenci studiów wyższych nie posiadają doświadczenia zawodowego i to często dyskwalifikuje ich na samym starcie. Pracodawcy szukają zazwyczaj osób, które już pracowały na danym stanowisku i mają jakiekolwiek pojęcie o pracy. Niemniej jednak nie można się zniechęcać. Warto próbować, bo kto naprawdę chce pracować, ten prędzej czy później znajdzie zatrudnienie.

Gdzie szukać pracy? Jest kilka pomysłów. My przedstawiamy trzy najpopularniejsze metody znalezienie wymarzonej pracy:

Internet

Najlepszym i najskuteczniejszym nośnikiem jest oczywiście Internet. Firmy zamieszczają oferty o pracę głównie w Internecie, ponieważ doskonale wiedzą, że najwięcej czasu spędza się właśnie tam. Obecnie w sieci znajduje się mnóstwo serwisów ogłoszeniowych posiadających m.in. kategorię z ofertami pracy. Tak naprawdę większość miejscowości ma swoją lokalną stronę www, w której znajduje się zakładka z różnego rodzaju ogłoszeniami (praca, nieruchomości, korepetycje itp.).

Lokalna prasa

Jeśli jesteśmy zainteresowani znalezieniem pracy w swojej miejscowości, warto także zajrzeć do lokalnej prasy, w której każdego dnia zamieszczane są nowe ogłoszenia. Pamiętajmy, że Internet ma także swoich przeciwników. Starsi pracodawcy mogą nie umieć zamieszczać ofert pracy w Internecie lub po prostu nie chcą tego robić przez to medium. Warto więc każdego ranka, jeszcze przed śniadaniem, zaopatrzyć się w gazetę i dotrzeć do najlepszych ofert o pracę jeszcze przed konkurencją.

Urząd Pracy 

Po studiach, posiadając tytuł inżyniera, licencjata lub magistra, można zarejestrować się do Urzędu Pracy w celu poszukania zatrudnienia w zawodzie. Osoby pracujące w urzędzie, zazwyczaj są to doradcy zawodowi, przeprowadzą z nami wywiad, z którego dowiedzą się nie tylko tego, jaki jest nasz zawód, ale także czym się interesujemy i czy ewentualnie mamy ukończone jakieś dodatkowe kursy, szkolenia itp. Wówczas będzie im łatwiej znaleźć pracę, która odpowiadałaby naszym kwalifikacjom.